Akademik Kadro

Dr. Öğr. Üyesi

Burcu GÜMÜŞ

Fen-Edebiyat Fakültesi / İletişim Bilimleri

Biyografi

2002 yılında Uludağ Üniversitesi Ekonometri bölümünde eğitimini tamamlamış olan Burcu Gümüş, 2008 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce İşletme yüksek lisansını tamamlamış ve 2017 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Bilimleri’nden doktora derecesini almıştır. Halen Doğuş Üniversitesi Sanat Tasarım Fakültesi İletişim Bilimleri Bölümünde Dr. Öğretim Üyesi olarak görev yapmakta olan Burcu Gümüş, yeni medya, pazarlama iletişimi, toplumsal hareketler,  Queer konusunda çalışmalarını sürdürmektedir. 

Öğrenim Durumu

Derece Kurum/Üniversite Bölüm Yıl
Doktora İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM BİLİMLERİ (DR) 2017
Yüksek Lisans İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME (YL) (TEZSİZ) 2008
Lisans ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EKONOMETRİ BÖLÜMÜ 2003

Akademik Unvanlar

Unvan Üniversite Bölüm Başlangıç Yılı Bitiş Yılı
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ 2018 -

Verdiği Dersler

Ders Adı Öğrenim Dönem Dil Saat
Software Applications in Behavioral Statistics Lisans 2019-2020 İngilizce 3
Sociology of media Lisans 2019-2020 İngilizce 3
Research Methods and Statistics I Lisans 2019-2020 İngilizce 3
PSY 214 - Computer Use in Social Science Section 1 Lisans 2019-2020 İngilizce 3
Medya Sosyolojisi Lisans 2019-2020 Türkçe 3
Introduction to PR and advertising Lisans 2019-2020 İngilizce 4
Araştırma Yöntemleri ve İstatistik II Lisans 2019-2020 Türkçe 3
Araştırma Yöntemleri ve İstatistik I Lisans 2019-2020 Türkçe 3
Sociology of Media Lisans 2018-2019 İngilizce 4
Research Methods and Statistics II Lisans 2018-2019 İngilizce 3
Radio and TV Broadcasting Lisans 2018-2019 İngilizce 4
Media Ethics Lisans 2018-2019 İngilizce 4
İletişim Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri Yüksek Lisans 2018-2019 Türkçe 3
Haber Toplama ve Yazma Lisans 2018-2019 Türkçe 4
General Communication Lisans 2018-2019 İngilizce 2
Genel İletişim Lisans 2018-2019 Türkçe 2
Ütopya Lisans 2017-2018 Türkçe 3
Sociology of Media Lisans 2017-2018 İngilizce 4
Introduction to PR and Advertising Lisans 2017-2018 İngilizce 4

Makaleler

Tür Makale Adı Yıl
Özgün Makale Design Newness Effects on Consumers’ Hearts and Minds, and the Moderating Roles of Involvement and Risk Perceptions 2020
Özgün Makale Examining Tattooing as A Form of Identity Expression And Interaction Process: Atatürk Tattooing Case 2019
Özgün Makale Türkiye’de Ekoloji Hareketlerinin Sınırlı Sosyal Medya Kullanımı: Ekoloji Birliği Twitter Ağı Analizi Örneği 2019
Özgün Makale Değişen Tüketici Kültüründe Yeni Trend: Ortak Tüketim 2017

Kitaplar

Tür Katkı Düzeyi Kitap Adı Kapsam Yayınevi Yıl
Ansiklopedi Maddesi Bölüm(ler) the International Encyclopedia of Gender, Media, and Communication Uluslararası John Wiley Sons, Inc 2020
Araştırma (Tez Hariç) Kitabı Bölüm(ler) Yükseköğretimde Tutundurma ve Strateji Ulusal Altınbaş Üniversitesi Yayınları 2019
Bilimsel Kitap Bölüm(ler) Yükseköğretimde Tutundurma ve Strateji Ulusal Altınbaş Üniversitesi Yayınları 2019
Bilimsel Kitap Bölüm(ler) Masamızda Marka Sohbetleri 2 Ulusal Beta 2019
Ders Kitabı Bölüm(ler) Case in Strategic Marketing: Creating Competitive Advantage Uluslararası Oxford University Press 2019
Ders Kitabı Bölüm(ler) Pazarlama İlkeleri Ulusal Beta 2018
Bilimsel Kitap Bölüm(ler) Masamızda Marka Sohbetleri-2 Ulusal Beta 2018

Bildiriler

Tür Adı Kapsam Yıl
Tam metin bildiri Determinants of risk perception towards science and technology, 4th International Conference on Risk Analysis and Crisis Response (RACR) Uluslararası 29.08.2013
Özet bildiri Adoption of Really New Products: Retro Appearance and the Bandwagon Effect, 5th European Marketing Academy (EMAC)– Regional Uluslararası 26.09.2014
Tam metin bildiri Değişen Tüketici Kültüründe Yeni Trend: Ortak Tüketim,” 21. Ulusal Pazarlama Kongresi,, 21. Ulusal Pazarlama Kongresi Ulusal 20.07.2017
Özet bildiri Bir Ölçek Geliştirme Çalışması: Retro Yatkınlığı, 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Ulusal 13.06.2015
Tam metin bildiri Nea Roma Vs Roma/Vatican vs The Orthodox Patriarchate/ Universal vs Ecumenical. Zeal for The Title “Ecumenical”, Its Roots In Rome And Its Reflections In The Turkish Media and Social Media, ROMA DOPO ROMA Uluslararası
Özet bildiri Ekolojik Hareketlerin Sosyal Medya Kullanımı: Kuzey Ormanları Savunması Örneği, İstanbul Gelişim Üniversitesi, 4. Yeni Medya Konferansı Uluslararası

Projeler

Adı Tür Kapsam Başlangıç Yılı Bitiş Yılı
Engelleri Kaldırarak Bir Araya Gelelim Avrupa Birliği ULUSLARARASI 01.04.2013 01.07.2015

İdari Görevler

Üniversite Bölüm Görev Başlangıç Yılı Bitiş Yılı
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ Danışma Kurulu Üyesi 2019

Üniversite Dışı Deneyim

Deneyim Görev Kurum Başlangıç Yılı Bitiş Yılı
Erasmus öğretim üyesi değişim programı kapsamında, medya ve etik üzerinde, Portekiz’de lisans öğrencilerine verilen ders. Misafir Öğretim Üyesi Instituto Superior de Comunicação Empresarial 2019 2019