Akademik Kadro

Dr. Öğr. Üyesi

İlknur DOĞU ÖZTÜRK

Meslek Yüksekokulu / Halkla İlişkiler Tanıtım

Program Başkanı

Biyografi

İlknur Doğu Öztürk, 2004 yılında Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım programından mezun oldu.  Yüksek Lisansını Kocaeli Üniversitesi’nde, doktorasını ise İstanbul Üniversitesi Halkla İlişkiler  Anabilim Dalı’nda tamamladı. Doğu Öztürk, halen Doğuş Üniversitesi'nde Dr. Öğretim Üyesi olarak çalışmakta, iletişim, halkla ilişkiler, reklam, sosyal medya konularında önlisans, lisans ve yüksek lisans derecesinde dersler vermekte ve bu alanda araştırmalar yapmaktadır.

Öğrenim Durumu

Derece Kurum/Üniversite Bölüm Yıl
Doktora İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ 2017
Yüksek Lisans KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ HALKA İLİŞKİLER VE TANITIM ANABİLİM DALI 2008
Lisans MARMARA ÜNİVERSİTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ 2004

Akademik Unvanlar

Unvan Üniversite Bölüm Başlangıç Yılı Bitiş Yılı
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ PAZARLAMA VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ 2018 -
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ YENİ MEDYA BÖLÜMÜ 2018 2018
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ PAZARLAMA VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ 2016 2018
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ 2013 2016

Yönetilen Tezler

Yüksek Lisans Tezleri
Danışmanlık Türü Tez Adı Tarih Tez Durumu
Yüksek Lisans VİDEO İÇERİK ÜRETİMİ VE ÜRETİCİLERİ: YOUTUBE TÜRKİYE'DE POPÜLER OLAN YOUTUBER İÇERİKLERİNİN ANALİZİ 2019 Devam Ediyor
Yüksek Lisans Televizyon ekranlarından mobil uygulamalara yarışma programları: "Hadi" bilgi yarışması üzerine bir inceleme 2019 Tamamlandı

Verdiği Dersler

Ders Adı Öğrenim Dönem Dil Saat
Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler Önlisans 2019-2020 Türkçe 2
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Önlisans 2019-2020 Türkçe 2
Medya Reklam Planlama ve Satın Alma Önlisans 2019-2020 Türkçe 3
HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYALARI Önlisans 2019-2020 Türkçe 3
HALKLA İLİŞKİLER Önlisans 2019-2020 Türkçe 3
General Communication Lisans 2019-2020 İngilizce 4
Türkiye Medya Tarihi Lisans 2018-2019 Türkçe 4
İletişim Çalışmalarına Giriş Lisans 2018-2019 Türkçe 4
Halkla İlişkler ve Reklamcılığa Giriş Lisans 2018-2019 Türkçe 4
Görsel Kültür Yüksek Lisans 2018-2019 Türkçe 3
Türkiye Medya Tarihi Lisans 2017-2018 Türkçe 1
İletişim Çalışmalarına Giriş Lisans 2017-2018 Türkçe 4
Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı Önlisans 2017-2018 Türkçe 1
Halkla İlişkiler Kampanyaları Önlisans 2017-2018 Türkçe 1
Görsel Kültür Yüksek Lisans 2017-2018 Türkçe 1
Tüketici Davranışı Önlisans 2016-2017 Türkçe 3
Müşteri İlişkileri Yönetimi Önlisans 2016-2017 Türkçe 1
Medya Reklam Planlama ve Satın Alma Önlisans 2016-2017 Türkçe 3
Marka İletişim Yönetimi Önlisans 2016-2017 Türkçe 3
Halkla İlişkiler Önlisans 2016-2017 Türkçe 3
Etkinlik Yönetimi Önlisans 2015-2016 Türkçe 3

Makaleler

Tür Makale Adı Yıl
Özgün Makale Siyasal İletişim Kampanya Aracı Olarak Video İçerik Paylaşım Ağı Youtube: 23 Haziran 2019 İstanbul Yerel Seçimi Üzerine Bir Değerlendirme 2020
Özgün Makale Sağlık İletişiminde Kamu Spotu Kullanımı: Sigara Karşıtı Kamu Spotlarını Kültürel Göstergelerle Okumak 2020
Özgün Makale Türkiye’de Ekoloji Hareketlerinin Sınırlı Sosyal Medya Kullanımı: Ekoloji Birliği Twitter Ağı Analizi Örneği 2019
Özgün Makale Bir Siyasal Kampanya Aracı OlarakTwitter: 24 Haziran 2018CumhurbaşkanlıSı SeçimlerindeAdayların Twitter Kullanımı 2019
Kitap Kritiği Panoptikon 2.0: Alternatif Medya ve Karşı Gözetim 2019

Kitaplar

Tür Katkı Düzeyi Kitap Adı Kapsam Yayınevi Yıl
Bilimsel Kitap Bölüm(ler) Yeni Medyada Güncel Yaklaşımlar Uluslararası Ankara: Nobel Yayın Dağıtım 2020
Bilimsel Kitap Bölüm(ler) Kamu Diplomasisinde Yeni Yönelimler Uluslararası Literatürk Academia 2019
Bilimsel Kitap Bölüm(ler) Contextual Approaches in Communication Uluslararası Frankfurt: PL Academic Research Peter Lang GmbH 2015
Bilimsel Kitap Bölüm(ler) Yeni Medya Araştırmaları Ulusal Literatürk Yayınları 2014

Bildiriler

Tür Adı Kapsam Yıl
Özet bildiri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişimci Biçimleri Üzerine Bir Araştırma, Innovation and Global Issues in Social Sciences (InGlobe) Congress Uluslararası 30.06.2017
Özet bildiri İletişim Teknolojilerindeki Yenilikler ve Toplumsal Bir Sistem Olan Aile Üzerine Dönüştürücü Yansımaları, Halk Kültüründe Aile Uluslararası Sempozyumu Uluslararası 25.03.2016
Tam metin bildiri Siyasal Reklamlarda Kültürel Kod Olarak Dans ve Müzik Kullanımı Üzerine Bir İnceleme, Halk Kültüründe Oyun Müzik Dans Sempozyumu Uluslararası 18.04.2020
Özet bildiri Consumer Interaction with Instagram in Terms of Gastronomy Tourism: Gastronomy Tourism Assosiation Example, 12th International AGP Conference on humanities and Social Sciences Uluslararası 06.05.2018
Özet bildiri A Semiotic Evaluation of Tourism Marketing Process: A Case Study on ‘Home of Poetry’, 12th International AGP Coference on Humanities and Social Sciences Uluslararası 06.05.2018
Tam metin bildiri Toprak Metaforu Üzerinden Toplumda Kalıplaşmış Cinsiyet, Halk Kültüründe Toprak UluslararasıSempozyumu Uluslararası
Özet bildiri Ekolojik Hareketlerin Sosyal Medya Kullanımı: Kuzey Ormanları Savunması Örneği, İstanbul Gelişim Üniversitesi, 4. Yeni Medya Konferansı Uluslararası

İdari Görevler

Üniversite Bölüm Görev Başlangıç Yılı Bitiş Yılı
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ PAZARLAMA VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ Program Başkanı 2019