İkamet İzni

İkamet izni uzun süreli olarak bir ülkede kalmak için edinilmesi gereken bir belge, vize ise bir ülkeye giriş için gerekebilecek belgelerden biridir. Aday öğrencilerin ülkelerinden Türkiye’ye giriş için vize almanın zorunlu olup olmadığını dikkatle kontrol etmeleri gerekmektedir.

Ülkenizde Vizeye Başvuru

Doğuş Üniversitesi’ne aldığınız kabul mektubuna istinaden ülkenizdeki en yakın T.C konsolosluğuna başvurarak vizenizi alarak seyahatinizi kayıt tarihlerine göre dikkatle ayarlamanız gerekmektedir.

Türkiye’de Öğrenci İkamet İznine Başvuru

Tüm uluslararası öğrencilerin1 İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğü’nden ikamet izni almaları gerekmektedir. Öğrencilerin ikamet izinleri ile ilgili sorun yaşamamaları için kaydolduktan sonra 30 gün içerisinde ikamet izni başvurusunda bulunmaları gerekmektedir. Online başvuru için buraya tıklayarak Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’nün resmi internet sitesine ulaşabilirsiniz. Online başvuru tamamlandıktan sonra 30 gün içerisinde gerekli evraklar İl Göç İdaresi’ne teslim edilmelidir. Öğrenciler dilerse evraklarını İl Göç İdaresi’ne ulaştırmak üzere Uluslararası İlişkiler Ofisi’ne de teslim edebilirler.

Öğrenci İkamet İznine Başvuru için Gerekli Belgeler:
  1. İkamet izni online başvuru formu
  2. 2 adet biyometrik fotoğraf 
  3. Güncel öğrenci belgesi
  4. Geçerli sağlık sigortası aslı
  5. İkamet izin kartı vergi dekontu 
  6. Adres beyan belgesi
  7. Aşağıdaki belgelerin fotokopileri:
  • Pasaportun hüviyet sayfası
  • Vize
  • Giriş damgası sayfası
  • Eski ikamet izin kartı (varsa)

Lütfen evraklarınızı Uluslararası İlişkiler Ofisi’ne teslim etmeden önce randevu alınız.

Not:

  • İkamet izni başvurularının zamanında yapılmasından öğrenciler sorumludur. Lütfen herhangi bir problemle karşılaşmamak, ceza ödemek durumunda kalmamak veya sınır dışı edilmemek için T.C İl Göç İdaresi yönetmelik ve yönergelerine uyunuz.
  • İl Göç İdaresi online başvuru formunuzun tarihini baz alarak işlem yapmaktadır. Dolayısıyla başvurunuzu vizeniz veya eski ikamet izniniz bitmeden gerçekleştirmeniz gerekmektedir.
  • İsminiz, soy isminiz, medeni haliniz, adresiniz, pasaport bilgileriniz, okumakta olduğunuz program vb. değişikliklerde İl Göç İdaresi’ne 10 gün içerisinde haber vermeniz gerektiğini unutmayınız.
  • Mezun olup Türkiye’de kalmak isteyen öğrencilerin resmi mezuniyet tarihinden sonra 10 gün içerisinde kısa dönem ikamet iznine başvurmaları gerekmektedir.
  • İkamet izninizin bitiş süresinden daha uzun süre Türkiye’de kalmanız halinde sınır kapısında para cezasına çarptırılmanızın ardından (aşım süresine bağlı olarak) üç aydan beş yıla kadar Türkiye’ye giriş yasağına tabi tutulursunuz.
  • Erasmus+ öğrencileri, Erasmus+ stajyerleri ve diğer değişim programları ile gelen öğrencilerin kısa dönem ikamet iznine başvuru yapmaları gerekmektedir. Bu durumda ziyaret sebebi kısmı “öğrenci değişim programı” olarak seçilmelidir.
  • Evraklarınızı üniversiteye teslim etmenizin ardından İl Göç İdaresi tarafından bir SMS veya e-posta ile bilgilendirileceksiniz. Bu sebeple online başvuru formunuzda bildirdiğiniz e-posta adresiniz veya telefon numaranızda değişiklik olması durumunda İl Göç İdaresini bilgilendirmeniz gerekmektedir. Aksi taktirde başvuru sürecinize dair bildirimler tarafınıza ulaşamaz.

157 Yabancı İletişim Hattı'nı 7 gün 24 saat arayabilirsiniz!


1 T.C vatandaşları, Mavi Kartı olanlar, biri T.C olmak üzere çift vatandaşlığı olanlar ve koruma belgesi olanlar hariç.

2 İlk defa başvuru yapan öğrencilerin adres beyan belgesi yerine kira sözleşmelerini getirmeleri yeterlidir.